Saturday, October 10, 2009

39.bunga

alam ni penuh dengan keindahan..dan bunga salah satu dari keindahan itu...ada bermacam spesis dan jenis bunga..ada warna yang terang spt bunga raya..bunga orkid vanilla boleh di jadikan perisa makanan dan minuman...bunga yang harum spt bunga tanjung dan rose boleh di jadikan minyak wangi...bunga boleh di jadikan penawar dan ubat kepada manusia spt bunga reflesia..bunga juga ada manisan di mana lebah akan hinggap dan hirup manisan tu kemudian ia akan membuat sarang diatas pokok, sementara sarang itu diambil manusia untuk jadikan madu...pendek kata bunga banyak beri faedah pada haiwan termasuk manusia..

4 comments:

kawie2020 said...

bunga adalah salah satu keindahan alam yg telah dicipta oleh allah.. bunga juge seringkali menjadi kata2 pujian bagi mengambarkan sesuatu kecantikan mahupun keindahan..

aku suke bunge n semua yg sewaktu dengan bunge..

mohad said...

kawie...kata-kata yang berbunga-bunga..

Azie said...

bunga? bukan sahaja indah.. malahan ada maksud tersendiri taw...

percaya x bukan perempuan sahaja suka bunga.. adam juga suka... kalau x... x kanlah nak ngurat pmpuan beli bunga dan snggup tebalkan mukakan? bunga memberi banyak maksud.... perempuan sukakan bunga sebab bunga boleh menenangkan hati yang duka....

mohad said...

pink....semua suka bunga..