Sunday, August 16, 2009

26.emosi

biasanya blog di gunakan untuk berkongsi fikiran,photo dll..ada juga untuk kongsi emosi...ada yang boleh kontrol emosi dan ada juga yang tak mampu kawal emosi...ada bermacam emosi spt sedih,gembira,bangga,rindu,benci,marah dll...emosi sedih spt dia kehilangan kucing yang tersayang mungkin di langgar kereta...dalam blognya di tunjukkan sangkar kucingnya yang kosong serta baki makanan wiskis kucingnya...jadi entry dengan kesedihan dan kepiluan...emosi gembira spt dia baru beli kasut baru...dia tunjukkan kasut barunya yang masih berada dalam kotak...emosi bangga spt dia berkonvo dapt sijil,diploma,degree dll..jadi emosi bangga tu dapat lah dikongsi bersama visitornya..lepas tu visitor akan cakap tahniah..lepas tu dia akan tersenyum bangga..emosi rindu spt dia rindukan kampungnya sebab dah lama tak balik kampung..dia teringatkan pokok jambu,ayam,itik,kucing kesayangannya,biliknya ,pokok-pokok bunga yang di tanamnya dll..emosi benci dan marah spt handsetnya di curi orang jadi dalam blognya dia akan gunakan cacian,makian,kata-kata kesat dll untuk lepaskan geramnya tadi..barangkali 3 entry berturut-turut dipenuhi kata-kata begitu...apa boleh buat emosi telah menguasai dirinya...visitor hanya mampu membacanya dan suruh dia banyak bersabar..

6 comments:

'AQILAH said...

aah...blog da jadi satu diari.

aien~s corner said...

mmg de owg wt cm diari..

tp ikut individu laa...hehe

ijad said...

aqilah...diari secara online kan...

ijad said...

aien...itu blog dia...ikut suka dia nak taip apa kan...

Putra said...

emmm.. setiap yang ditulis dalam blog tu, mempunyai emosi yang berbeza-beza mengikut keadaan dan situasi dan ada yang tersirat dan ada yg terus terang je..huhuhu

ijad said...

putra...bermacam ragam kan...