Wednesday, June 17, 2009

3.niaga

apa pendapat anda tentang urusniaga di dalam blog seperti membeli dan menjual produk menggunakan blog..mungkin anda mempunyai pengalaman begitu..

12 comments:

tomato_masam said...

pengalaman membeli
-------------------------
- kena tipu, dah bayar org tu, tp barang tak smpi, yang sampai just kotak kosong, memang kejam org macam tu, konon nye deposit la kan, last2 terbang~~~

pengalaman menjual
-------------------------
- sangat berbaloi, tp sayang, susah nk cari pembeli =)

mohad said...

tomato masam..mungkin si penjual tu jujur tapi..ianya telah di curi orang..dan pastikan sebelum kita membeli kenali dulu penjual tu..
masalah susah dapat kan pembeli mungkin kita kena belajar mencari pembeli dan tingkatkan mutu urusniaga seperti servis kita kenalah baik..

pu3.ahmad said...

lebih mudah membeli online. pade pendapat saye la.tapi perlu berhati-hati dan lebih baik study dulu blogshop tu.jangan terus nampak barang terus nak beli.

mohad said...

puteri..kadang tu barang yang di jual kurang jelas..maksudnya bagaimana pandangan dari bawah..atas..belakang ..dalam tapi..hanya nampak dari depan saja..tidak kah ini akan mendatangkan masalah nanti..

al-Balingi said...

Salam,

Tak pernah cuba, tapi ada yang betul berniaga, tp ramai juga nak ambik kesempatan menipu..so kena hati2 la..go in details...teringin jgk nak beli online, tp bukan dari blog la...maybe dari official website la..lebih menyakinkan

Mar marfez said...

pengalaman online

yang bes-senang nak cari barang2 yang susah nak dapt kat mlysia dan harga jauh lebih murah cth ebay

yang tak bes- tipu, iklan cantik, bila dapat barang kualiti hampeh

mohad said...

al-balingi...bagaimana cara mereka menipu ya...

mohad said...

maryam.. apa maksud iklan cantik...adakah barang yang kita dapat tu..berlainan dari iklan tersebut..maksudnya iklan barang lain tapi jual barang lain..begitu kah..

my name is... lukastylista said...

kalo org 2 nak business lame takkan nak menipu.. kalo tipu still boleh report dan refer kat MCMC.. sama ada jual kat blog atau lain2 website macam ebay atau lelong.. kalau orang tu menipu tak bleh cakap ape lah...

mohad said...

lukastylista...report kat mcmc...macam mana tu...

Unknown said...

salam, saya menjual jugak online, alhamdulillah so far memang rezeki Allah taala nak kasi, 5 figure..

www.afwaztrading.blogspot.com
www.fabriktimur.blogspot.com

cuma sehari dua ni rugi dalam rm900, customer merajuk sebab brg lambat.. kami terima berita kematian, so balik kampung.. jadi 2-3 hari x bukak & x update order.. xde rezeki.. xpela.. cuma nak bgtau, kalo kita bniaga ni kena jujur & ikhlas, niaga ni sunnah nabi, buat betul, hasilnya juga akan betul insyaAllah!

mohad said...

wkwm....lumayan tu.....